Főoldal
Főoldal
A HFFA 2016. október 17-i elnökségi ülésének jegyzőkönyve
2016. október 19. szerda, 17:54

A HFFA 2016. október 17-i elnökségi ülésének jegyzőkönyve (pdf)

 
Elnökségi ülés 2016. október 17-én
2016. október 12. szerda, 17:04

2016. október 17-én hétfőn 17 órakor HFFA Elnökségi ülést hívok össze.
Napirend:
1. Tagfelvétel
2. Fegyelmi szabályzat megtárgyalása
3. Éves küldött közgyűlés összehívása
Az elnökségi ülésre várom az Ellenőrző és a Fegyelmi Bizottság tagjait is.

 
ASE program 2016
2016. szeptember 29. csütörtök, 18:14

ASE nyílt elméleti vizsgafelkészítő tanfolyam (pdf)

 
MRSz főpilóta helyettesi tájékoztató
2016. szeptember 23. péntek, 17:18

A repülőtéri és nem repülőtéri repülésekről

Az utóbbi jogszabály-módosítás kedvező a szabad repülőkre:

Két esetre bomlik a reptér kérdés:
Az a légijármű, ami lajstromozásra kötelezett , csak minősített repülőtérről szállhat fel (A,B,C, ... kategóra) oda szállhat le, kivéve a kényszerhelyzetet. Repülőtér létesítéséhez hatósági engedély, környezetvédelmi engedély, zajterhelés-vizsgálat, és tulajdonosi hozzájárulás szükséges. LHHH esetén ez utóbbi hiányában a hatóság visszavonta a reptérrendet. 141/95.

A nem lajstromos légijárművek legtöbbje nem repülőmotorral, vagyis segédmotorral szerelt, vagy motor nélküli, azaz a leszállás helye a gép fizikai tulajdonságaiból adódóan olyan, hogy a leszállás helye nem számítható ki előre, akkor a repülőeszköz (légijármű) bárhol fel - és leszállhat.

Jelenleg nincs olyan szabály, ami tulajdonostól engedélyt kötelez, csak az okozott kárt kell megtéríteni.

Nem szabad felszállni, amennyiben a terület CTR-ben van, kiemelt természetvédelmi területen, bioszféra rezervátumban.
Felszállni tilos olyan magánterületen, ahol a tulajdonos ezt egyedileg tiltja.
Az a tiltás, ha ezt táblákkal jelzik, a területet bekerítik. 180/94.

Így a Várpalotán, ahol a katonák a területre kijelölték, hogy "Lőtér. Belépni tilos!" , teljes joggal pereskednek a birtokháborító siklóernyősök ellen. Személyes véleményem, hogy nem tiltogatni, hanem megegyezni kellene. Hétvégén úgy sincs lövészet.

LHHH pedig még szebb eredménnyel kecsegtet: repülni lehet, mert nincs bekerítve és kitáblázva a tiltás. A repülőtérre ne menjetek. Azonban a természetvédelem miatt környezetvédelmi engedély kell. Nos, ez az engedely megvan, hiszen a korábbiakat nem vonták vissza.

A Csúcs-hegy, Kilencfa, Mária-hegy, Újlaki-hegy, Vörös-kővár az MSE a környezetvédelmi engedélyes, az Óbudai starthely pedig az ASE kezelésében, az õ szabályaik szerint, emlékeimben területhasználati vizsgával, szervezeti tagság és starthelyalap befizetésével repülési céllal igényve vehető.

A Kilencfa és Vörös-kővár esetén a reptérrend visszavonása és az új rendelet szerint nem repülőtérként kezelendő a továbbiakban, mint egy természetvédelem alatt álló terület, szabadon repülhető.

Üdvözlettel:
Nagy Richárd
MRSz főpilóta-helyettes

 
HFFA elszámolás 2016. szeptember
2016. szeptember 09. péntek, 06:21

HFFA elszámolás 2016. szeptember (xlsx)

 
Változás bejelntése
2016. augusztus 31. szerda, 13:45

HFFA változás bejelentés (pdf)

 
HFFA féléves díjak
2016. augusztus 09. kedd, 06:29

HFFA féléves díjak:

Szövetségünkhöz év eleji közgyűlésének megfelelően az augusztus 1-től regisztrált tagok és repülőeszközeik után a közgyűlés által megállapított féléves díjakat kell csak befizetni. Az on-line kalkulációban a 2016. 08.01 - 2016.12.31. időtartamú személy, légijármú, startalap és mentőszolgálat díjakat kalkuláljátok, és természetesen ennek megfelelően a csökkentett összeget fizessétek.

 
Hatósági állásfoglalás
2016. augusztus 02. kedd, 10:57

Idézet az NKH Légügyi Hivatal leveléből:

"Az új, 21/2015 NFM rendeletben foglaltak helyes értelmezése miatt felülvizsgáltuk a korábban a „lajstromozásra kötelezett” (légi jármű) / „lajstromozásra nem kötelezett” (repülőeszköz) fogalmakat, azok ugyanis elsőre nem voltak egyértelműek a légügyi törvény és az új jogszabály szövegezése alapján.

Ez alapján az NFM érintett munkatársaival közösen megállapítottuk, hogy:

- Minden sárkány(legyen az együléses vagy kétüléses, segédmotoros vagy anélküli, 300 kg alatti vagy feletti) és siklóernyő(legyen az segédmotoros vagy anélküli)repülőeszköznek minősüla rendelet 2. § 19. pontja alapján, így azt tanúsítási engedéllyel lehet tanúsítani.Ugyanide sorolandók a 216/2008 EK rendelet Annex II e) pont szerinti egyszemélyes repülőgépek és a 300 kg alatti repülőgépek.

- Bármely más, a 216/2008 EK rendelet Annex II e) pont szerinti repülőgép viszont, amely a típusbizonyítványa szerint kétszemélyes, vagy a maximális felszálló tömege 300 kg vagy annál nagyobb lajstromozásra kötelezett légi járműnek minősül, és csak légialkalmasság-irányító szervezet engedély birtokában vizsgálható felül a rendelet 2. § 30. pont alapján."

 
Starthelyek támogatása
2016. július 26. kedd, 19:13

Starthelyek támogatása (pdf)

 

 
HFFA Fegyelmi Bizottság közleménye
2016. július 01. péntek, 07:43

HFFA Fegyelmi Bizottság közleménye (pdf)

 
Beszámoló az ezévi ESTC konferenciáról
2016. június 15. szerda, 08:23

Beszámoló az ESTC konferenciáról (pdf)

Baleseti statisztika 2015 (pdf)

Baleseti analízis 2010-2013 (pdf)

 
« ElsőElőző12345678KövetkezőUtolsó »

Oldal 4 / 8
2017. június 24., szombat

Boldog névnapot, kedves Iván !

Holnap Vilmos napja lesz.
Oldalainkat 44 vendég böngészi

LÁTOGATÓI ADATOK

IP cím:
54.162.132.79

Böngésző:
Unknown Browser
Op. rendszer:
Unknown Operating System

HFFA a Facebook-on is!

feed-image RSS