Főoldal | Hírek
HFFA info


Tájékoztatás a siklórepülők repülőorvosi követelményeivel összefüggésben
2019. szeptember 02. hétfő, 06:59

Tájékoztatás a siklórepülők repülőorvosi követelményeivel összefüggésben (pdf)

 
Siklórepülők repülőorvosi követelményei
2019. július 25. csütörtök, 04:23

Tisztelt Miniszter Úr!

Mint a legnagyobb hazai siklóernyősöket és sárkányrepülőket összefogó szakmai szervezet a Magyar Szabad Repülők Szövetsége (HFFA) elnöke, amely szervezetet képviselem az Európai Sárkányrepülő és Siklóernyős Unióban (European Hanggliding and Paragliding Union) azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy vizsgálja felül a hazai siklórepülők egészségügyi szabályozásának eltúlzott követelményeit.

Hazánkban a világon egyedülálló módon jogszabály írja elő a siklórepülő pilóták repülőorvosi alkalmassági minősítését. Ezek a jogszabályok a hazai siklórepülő szakmai szervezetekkel és a magyar emberekkel való egyeztetés nélkül születtek és a nemzetközi gyakorlathoz viszonyítva is túlszabályozást jelentenek. Ahogyan a közúti kerékpárosnak sem kell előírni orvosi alkalmassági feltételeket, úgy ez a levegő biciklistái a siklórepülők számára is indokolatlan.

Levelemhez csatolom az EHPU - az európai siklórepülők szakmai szervezetének a  kérdésre vonatkozó kérését a nemzetközi gyakorlathoz való illeszkedés érdekében.

A módosítandó jogszabályok közül az egyik a légiközlekedési törvény (XCVII/1995) 52.§. (3) bekezdése, ami szerint:

Szakszolgálati engedély nélkül vezethető repülőeszközt az vezethet, aki teljesíti a légijármű és a repülőeszköz személyzet, valamint a repülésüzemi tiszt képzéséről, vizsgáztatásáról, engedélyeiről és a képzésükben részt vevő képző szervezetek engedélyezéséről szóló miniszteri rendeletben az adott repülőeszköz vonatkozásában előírt követelményeket, továbbá rendelkezik a polgári légiközlekedési személyzet egészségi alkalmasságának feltételeiről, valamint az egészségi alkalmasság megállapítását végző szervek kijelölésének és tevékenységének szabályairól szóló miniszteri rendeletben meghatározott, érvényes orvosi minősítéssel.


Az alábbi módosítást javasoljuk:

Szakszolgálati engedély nélkül vezethető repülőeszközt az vezethet, aki teljesíti a légijármű és a repülőeszköz személyzet, valamint a repülésüzemi tiszt képzéséről, vizsgáztatásáról, engedélyeiről és a képzésükben részt vevő képző szervezetek engedélyezéséről szóló miniszteri rendeletben az adott repülőeszköz vonatkozásában előírt követelményeket.


Másik módosítandó jogszabály az 56/2016. (XII. 22.) NFM rendelet.

Ebből a rendeletből a siklóernyősökre és a sárkányrepülőkre vonatkozó repülőorvosi kötelezettséget javasoljuk törölni.


Módosítandó továbbá a 27/2014. (IV. 30.) NFM rendelet  4.§. (7) bekezdése törlését javasoljuk.

A jogszabály szövege jelenleg:

A repülőeszköz vezetőjének meg kell felelnie a MED rész B. alrész 3. szakasza szerinti LAPL orvosi minősítés követelményeinek és a hozzá tartozó AMC-ben foglalt követelményeknek az e rendeletben foglaltakkal együtt.


Ez a nemzetközi gyakorlatban az LAPL 2000 kg össztömeg alatti repülőorvosi követelményeit a 300 kg össztömeg alatti - az európai szabályozásban orvosi minősítéshez nem kötött kategóriákra szorítja le, ami szakmailag indokolatlan.


Tisztelt Miniszter Úr!


Kérem érveink megfontolását és a jelenleg túlszabályozást jelentő jogszabályok módosításához való támogató hozzáállását.


Tisztelettel:


Kerekes László

a Magyar Szabad Repülők Szövetségének elnöke


Protest letter for Hungary Sanitar Ministry (pdf)

 
Hatósági határozat
2019. július 22. hétfő, 06:12

Hatósági határozat:

Képző szervezetünk hatósági határozatot kapott, amelyben egy siklóernyős növendék fára szállását követő hatósági vizsgálat megállapította, hogy nem rendelkezett repülőorvosi minősítéssel. A növendék azzal védekezett, hogy oktatói tájékoztatása szerint az első vizsgáig repülőorvosi minősítés nem szükséges. Ez megtévesztő információ, ami miatt a klubbal szemben a hatóság el fog járni. Felhívom a figyelmet, hogy a képzés kezdetétől az érvényes repülőorvosi minősítés kötelező. Az on-line rendszerben mindenkinek kötelező feltüntetni orvosija érvényességét. A jogszabály szerint az oktatóknak a növendékei repülőorvosija másolatát maguknál kell tartani. Mivel ez a növendék a HFFA online rendszerében nem volt regisztrálva, így hivatalosan a képzése nem a mi rendszerünkben zajlott.  Mégis a HFFA kapta a hatósági felszólítást. Hívjátok fel növendékeitek figyelmét, hogy a vonatkozó jogszabály be nem tartásáért elsősorban ők felelősek. Ha az oktató nem teszi meg, a növendékek tudják regisztrálni magukat (azután, hogy a klub oktatója, vagy adminja egy érvényes Email címmel felvitte Őket a rendszerbe). A honlapunkon erre minden útmutatót megtalálnak.Ők tudják letölteni a képzettségi tanúsítványukat, amit a növendék napló, vagy a startkönyv mellett maguknál kell tartaniuk. Erről szólt a legutóbbi továbbképzés. Kérem, ne feledkezzetek meg róla!

 
PPG 2019 Hátimotoros siklóernyős nemzeti bajnokság versenykiírás
2019. július 10. szerda, 07:10

PPG 2019 Hátimotoros siklóernyős nemzeti bajnokság versenykiírása (pdf)

 
A Francia Szabad Repülők Szövetségének felhívása a Grande Dune de Pilat repülési területet használni kívánók számára
2019. július 10. szerda, 07:04

A Francia Szabad Repülők Szövetségének felhívása a Grande Dune de Pilat repülési területet használni kívánók számára:

- angol nyelven (pdf)

- német nyelven (pdf)

 
Safety note GRADIENT AVAX XC 5
2019. június 06. csütörtök, 06:15

Safety note GRADIENT AVAX XC 5

 
« ElsőElőző12345678910KövetkezőUtolsó »

Oldal 1 / 74
feed-image RSS